עשרת השלבים לציור קיר נכון

חשיבה על מיקום

ציור קיר יכול להיות בכל מקום. אנו נחפש קיר, או מספר קירות שהנראות שלהם גבוהה, עדיף ללא רהיטים או תמונות. כל זאת בכדי לקבל את אפקט ה"וואו".

חשיבה על קונספט

ציורי קיר, מקנים לנו את האפשרות להעביר תחושות ולהביע מסרים לצופה, אם זה חדר הילדים, משהו ילדותי. חדר שינה, אולי משהו רומנטי וכן הלאה. ברגע שנגבש את הרעיון הסופי, נעבור לשלב הבא.

הכנת השטח

בכדי שציור הקיר לא ישנה את צורתו או יתקלף, עלינו להכין את הקיר טרם הציור. אם זה לסתום חורים, לתקן קילופים וכדומה. ככל שהקיר יהיה "נקי" יותר, יחזיק מעמד זמן רב יותר.

העתקת הסקיצה

את סקיצת הציור, ניתן להעביר לקיר בטכניקות רבות ומגוונות. חשוב לזכור, שעבודת ההעתקה צריכה להתבצע עם מכשור נכון, כגון, מקרן או מטול שקפים, בכדי למנוע עיוותים בפרופורציות.

ציור הרקע

עכשיו אפשר להכניס קצת צבע! נתחיל באזורים הרחוקים ביותר, למשל שמיים ועננים. ככל שנתקדם בציור, נתמקד באובייקטים הקרובים אלינו עד שנגיע, לאובייקט הכי קרוב בתמונה.

ציור האלמנטים על הרקע

ציור האובייקטים הקרובים, צריכים להיעשות בעדינות רבה, שכן, לא נרצה לפגוע בשכבות שמאחוריה (לדוגמא השמיים) מפני שאז, התיקון יכול לצאת לא מושלם. בסדר גודל של ציור כזה, אם יש טעויות, בהחלט אפשר לראותם.

עבודה על הפרטים הקטנים

אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. בציור, משפט זה מקבל משמעות רבה. ככל שנשקיע יותר מאמץ בפרטים, הציור שלנו יהיה איכותי יותר. יחס העבודה בין הפרטים הקטנים לשאר הציור הוא חמישים חמישים.

חיזוק האור והצל

גם פה, ה"פינישים" מדברים בעד עצמם. ככל שנשקיע יותר באור וצל, הדמויות "יקפצו החוצה", והציור יקבל תלת ממדיות. אם האור והצל נעשו כהלכה, הציור יצא מושלם!

ניקיון והחזרת המצב לקדמותו

מלאכת הציור, היא לא עבודה מלכלכת, אך אם לא נזהרים, אפשר לשבת ולנקות שעתיים בסוף יום עבודה. המטרה היא למנוע זאת. לעטוף רהיטים, לעבוד כל הזמן עם סמרטוט רטוב לטיפות שנופלות, ובסיום לקנח בשטיפת החלל.

שכבת מגן (סילר)

נכון רק לציורים שמתבצעים בחוץ, אשר חשופים לאור השמש. סילר זוהי שכבה שקופה, ששומרת על הציור מפני נזקי השמש וגורמת לו להחזיק מעמד שנים. ציור קיר חיצוני שלא צופה בסילר, יכול להתקלף, ולאבד מצבעו מהר מאד.