ציורי קיר במוסדות ואגונים

ציורי קיר במוסדות

ציורי קיר בבתי ספר, עוד משחר ההיסטוריה, היו קיימים. הצייר המקסיקני, דיאגו ריברה צייר את ציורו המשמעותי הראשון שנקרא "יצירה" ב-1923 בבית הספר הלאומי במקסיקו סיטי. בואו נבין למה? דבר ראשון, העברת מסרים. במקום שבו, המסרים שאנו מעבירים לילדינו הם במקום הראשון, ציורי הקיר, תופסים מקום של כבוד. המסרים יכולים לבוא, בצורת ציור מוחשי, טקסט מתנוסס או אפילו שניהם. הנוכחות שיש לציור הקיר, בעצם עוזרת להעביר את המסר בצורה היעילה והטובה ביותר, לדוגמא, בשנים האחרונות, הנושא הרווח ברוב בתי הספר, הוא המחזור. כמעט בכל בית ספר, נמצא אלמנטים "ירוקים" על הקירות. דבר נוסף, ידוע שהאומנות, מרגיעה ועוזרת לתלמידים עם בעיות של קשב וריכוז, בפרויקטים מסוימים, משלבים את התלמידים במלאכת הציור, דבר שגורם לתחושת אחדות, חברות ולמידה. ודבר אחרון, משרד החינוך תומך ביצירה, כך שזו הדרך שלנו לעזור לדור הצעיר יותר.

ציורי קיר בגני ילדים, זו דרך מופלאה לפיתוח הדמיון בקרב הפעוטות שלנו. לפני שנת הצהריים, מבט חטוף על ציור הקיר, גורם להם להירדם לתוך הציור, לדמיין אותם בתוכו, ומעל הכל, ידוע שציורי קיר בגני ילדים, מפחיתים משמעותית סיוטים ונדודי שינה. בגן הילדים, נצייר לרוב דמויות גנריות, כגון, פו הדב או מיקי מאוס, שכן, בגילם לא יכולים עדיין להעריץ דמות מסוימת, ולכן דמויות אלו, יהיו קלילות מרגיעות, וצבעם יהיה עשיר. חשוב לציין, שהצבעים איתם אנו עובדים, הם ללא ריח לוואי ולא מסוכנים ויותר מכך, ידידותיים לסביבה, דבר חשוב מאד בקרב פעוטות. ניתן לקשט את כל פינות הגן בציורי קיר מרהיבים, לדוגמא, בפינת המטבח, ניתן לצייר מטבח על הקיר, פירות וירקות ואפילו מחבתות תלויות. בפינת החי, נצייר חיות חייכניות, על רקע פסטלי של נוף מרגיע. לסיכום, מתן הצבע לילדינו זה דבר מבורך, גם לדמיונם וגם לרוגע שבהם.